Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Tramwaj do Instytutu Matki Polki w Łodzi z szansą na dofinasowanie z Funduszy Europejskich

Dojazd komunikacją miejską do placówki medycznej to najwygodniejszy sposób transportu dla mieszkańców miast. Dlatego realizacja projektu „Tramwaj do Instytutu Matki Polki w Łodzi” jest szczególnie ważna. Łódź ma szansę ubiegania się o środki unijne na ten cel z nowej perspektywy 2021-2027 z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

O projekcie

W ramach przedsięwzięcia „Tramwaj do Instytutu Matki Polki w Łodzi” planowane jest:

  • wybudowanie linii tramwajowej od pętli Chojny Kurczaki do Instytutu „Centrum Zdrowia Matki Polki” (około dwóch kilometrów torów),
  • modernizacja istniejącej linii tramwajowej w ciągu ul. Rzgowskiej wraz z rozbudową pętli Chojny Kurczaki,
  • zakup taboru tramwajowego.

Szacowana wartość całego projektu to 230 mln zł, z czego 130 mln zł wyniesie budowa i przebudowa infrastruktury, a 100 mln zł będzie kosztować zakup nowego taboru.

Łódzki projekt transportowy z dofinansowaniem POIiŚ 2014-2020

Na terenie Łodzi w ramach ZIT Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego obecnie realizowany jest jeden projekt. Jego łączna wartość to 687,85 mln zł. Inwestycja obejmuje przebudowę linii tramwajowych oraz zakup 30 szt. taboru tramwajowego i modernizację zajezdni. Dofinansowanie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi” wynosi 448,30 mln zł.

FEnIKS przyczyni się do rozwoju transportu zbiorowego

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko przewiduje łącznie 1,75 mld euro wsparcia dla transportu miejskiego. Projekty będą realizowane w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w wojewódzkich i subregionalnych miejskich obszarach funkcjonalnych. Odbiorcami mają być samorządy i jednostki im podległe. Środki unijne mają wspierać inwestycje w infrastrukturę i tabor szynowy publicznego transportu zbiorowego, węzły przesiadkowe oraz miejskie Inteligentne Systemy Transportowe dla uprzywilejowania i usprawnienia usług transportu miejskiego.