W Urzędzie Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy podpisana została umowa na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku wschodnim-północnym. Jest to pierwszy etap rozbudowy oddanego do użytku pasażerów 8 marca 2015 r. centralnego odcinka II linii metra. Prace budowlane rozpoczęły się na początku maja br.
Pierwszy etap realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie zlokalizowany jest na terenie dwóch dzielnic miasta: Pragi Północ i Targówka. W kierunku wschodnim-północnym (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:
- Szwedzka (C16) pod ulicą Strzelecką opodal skrzyżowania z ulicą Szwedzką;
- Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ulic Pratulińskiej i Ossowskiego;
- Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ulicy Pratulińskiej z Trocką.
Źródło: Urząd M. St. Warszawy
Kolejnym krokiem w realizacji inwestycji będzie podpisanie umowy na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku zachodnim.
W ramach realizacji odcinka zachodniego, od stacji Rondo Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to:
- Księcia Janusza (C6) pod ulicą Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ulicą Księcia Janusza;
- Młynów (C7) pod ul. Górczewską zlokalizowana pomiędzy wiaduktem linii kolejowej PKP a ulicą Syreny;
- Płocka (C8) pod ulicą Płocką w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską.
Pierwszy etap rozbudowy II linii metra (tzw. 3+3) w kierunku wschodnio-północnym oraz zachodnim jest realizowany w ramach projektu Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II.
Na dofinansowanie realizacji wartej ponad 3 mld zł inwestycji ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020, przeznaczone zostało niemal 1,83 mld zł.